Glossari

Publicitat agressiva: Estem bomberdajats de publicitat (tele, gràfics, jocs, en les samarretes).

Nit americana: Tècnica de llum per simular la llum nocturna a través de filtres vermells o blaus.

Diafragma: Dispositiu de la càmera que regula la llum que entra a la càmera. D'aquesta manera podem aconseguir que el que li vols donar importància estigués enfocat, es vegi nítit, i borrós el que no té tanta rellevància. Es representa amb la lletra f.

Profunditat de camp: La distància que queda enfocada.

Distància focal: Distància entre el focus i el centre de la lent. La distància focal es varia segons el tipus d'objectiu i es mesura en mil·límetres.

Focus: Punt posterior a la lent on s'uneixen els raigs de llum.


Traveling: Quan la càmera segueix el personatge.

Zoom: Quan l'objectiu és el que s'apropa a l'objecte a el personatge.

Publicitat subliminal: Publicitat que no és el focos d'atenció central.

Codis ètics:Normes que s'han de respectar per fer anuncis.

Objectiu: Element encarregat de refrectar, dirigir y enfocar els feixos de llum. Són intercanviables.

Objectiu Ull de Peix: Objectiu amb un angle de visió de 180º i converteix totes les línies rectes en curbes.


Campanya publicitària: Grup d'idees o creació amb l'objectiu de vendre un producte.

Eslògan: Frase breu que resumeix el missatge d'una campanya publicitària.

Logotip: Signe gràfic distintiu d'una marca.

Postproducció: Etapa final del rodatge d'un anunci en la qual es munten les imatges, es retoquen, si afegeixen efectes especials, banda sonora...

Segmentació: Acció de dividir el conjunt del mercant en diferents parts per a triar el públi objectiu de cada anunci.


Públic objectiu: Grup de persones que comparteixen unes determinades característiques.

Identificació: Estratègia que consisteix a buscar que l'espectadir s'identifiqui amb el seu protagonista.

Posicionament: Estratègia que consisteix a determonar en quin espai es col·loca el propi producte respecte de la competència en la ment del consumidor.

Briefing: Què vols transmetre.

Contrafiering: Resposta del que ha entès l'agència.

Graella de programació: Es busca el tipus de persona a qui va dirigit cada producte segons quines persones miren l'anunci.

Planner: encarregada de dissenyar la campanya publicitària.

Els creatius: Encargats de buscar la seducció del públic.


Espot: Anunci.

Jingle: Cançó publicitària.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada